Thursday, April 19, 2012

Neli sünget lugu vol 4: Omakasupüüdmatu Tiina


Tiina käis Romaga esimest korda kohtamas. Roma tõi Tiinale lilli, koos istuti linna kohal kõrguval müüriotsal ja vaadati läbi pilvede kumavat halli kuud. Noorte ümber tiirutasid armuvalus metskassid ja nahkhiired sabistasid vaevukuuldavalt ööõhus.

„Kui palju sa mind ikka armastad?“ uuris Roma.

„Väga palju,“ tunnistas Tiina. Sina oled mulle kõige olulisem. Mitte miski muu siin maailmas.“

„Isegi siis kui mul õnnevagunit pole?“ küsis Roma arglikult.

„Isegi siis,“ õhkas Tiina. „Mis mul autost. Armastus on oluline. Armastus ja sõprus.“

„Ega ei häiri sind ka see, et olen ühest silmast pime ja kannatan pideva puhituse all?“

Tiina kallistas Romat.

„Tähtis on see, mis on inimese sees ja kõik muu jääb armastuse sfääridest välja,“ ütles ta õndsal toonil.

Roma sai õhtust igati positiivse laengu, käis järgmisel päeval mööda linna ringi nagu totakas ja kiitis kõigile kui vahva pruut tal on. Läks isegi nii kaugele, et tellis kohaliku ajalehe reklaamiküljele pisikese surmakuulutuse suuruse ruudukese, kuhu lasi trükkida ROMA + TIINA.

Järgmisel õhtul Tiina kohtama ei tulnud.

Roma istus veel tunde müüril, seltsiks vaid nukrad armuvalus kassid ja peaaegu vaiksed nahkhiired. Ta püüdis Tiinale helistada, aga tüdruku mobiiltelefon oli välja lülitatud. Ta püüdis positiivset hoiakut säilitada, aga kõrvus kumises ajalehe sekretäri kuri hääl: „Iga täht läheb maksma viis krooni. Kui raami ümber soovite siis veel lisaks viiskümmend.“

Roma oli raami soovinud.

Järgmisel hommikul oli maailm must kui söekaevuri särgiesine. Roma vedas end vaevu tööle ja ei tihanud inimestele silma vaadata, sest talle tundus, et kogu linn irvitas tema enneaegse rõõmupurske üle.

Töölt tulles nägi ta Tiinat. Vilksamisi. Tiina libises mööda voolujoonelises, erilise läikega sinises madalas sportautos. Auto roolis istus puhvsoengu ja sügavate silmadega noormees.

Tõbras, mõtles Roma kibestunult. Või et ei hooli välimusest ja autost.

Et kätte maksta, asus Roma tööd rabama, teenis Soomes ja Aafrikas, isegi Islandil. Hülgerasvast läbiimbununa, mitu kosmeetilist ilulõikust läbinuna, kaks aastat hiljem koju tagasi jõudes ostis ta linna autosalongist kõige voolujoonelisema, eriti läikiva Porsche. Linnas tiirutades sattus ta peale Tiinale, alustas vestlust ja nad lõpetasid taas müüril.

„Kui palju sa mind nüüd armastad?“ uuris Roma.

„Väga palju,“ tunnistas Tiina. Sina oled mulle kõige olulisem. Mitte miski muu siin maailmas.“

„Koos mu õnnevaguniga?“ küsis Roma.

„Jah,“ õhkas Tiina. „Auto on just peamine. Auto ja kindlustatus.“

„Ja nüüd olen ma nägija ja kõhugaasidest vaba.“

Tiina kallistas Romat.

Aga järgmisel õhtul ikkagi kohtama ei tulnud.

Roma, maruvihane ja löödud, tormas piigat otsima ja leidis ta lõpuks päev hiljem jõekäärust asotsiaalse väljanägemisega tüübiga amelemas.

Roma tõttas ummisjalu, tatiniit ninast rippumas, pisarad kihutamas, otse paarikese juurde ja vehkis kätega.

„Ise sa ütlesid, et oled omakasupüüdmatu!“ kisendas ta süüdistavalt. „Pool oma elu olen su peale maha matnud. Miski ei sobi!“

„Ma olengi omakasupüüdmatu,“ ütles Tiina täiesti siiralt. „Lihtsalt üle ühe päeva kestvad suhted pole mu jaoks.“

No comments:

Post a Comment